• Lata doświadczeń w biznesie
img

Konwersja w sklepie internetowym - jak ją najszybciej zwiększyć?

Założyłeś swój sklep internetowy, ale nie cieszy się on zainteresowaniem? Może powinieneś zwiększyć konwersje? Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego, jak najszybciej można zwiększyć konwersje w sklepie internetowym. Przeczytaj go koniecznie!

Jak najszybciej można zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Zacznijmy od tego, że zamiast kombinować z tym czy najpierw poprosić o maila, a dopiero następnie o telefon, warto zwrócić uwagę na kwestie kluczowe. Otóż ciągle masa sklepów wymusza na użytkowniku rejestrację, nie oferując mu nic w zamian. Dlatego cały czas spotykamy sklepy w których musimy dłuższą chwilę zastanawiać się co kliknąć, żeby dodać produkt do koszyka. Niestety, ale to są realne bariery zakupowe, dlatego na optymalizacji formularzy skupmy się dopiero po sprawdzeniu tego, czy tutaj wszystko gra. Przede wszystkim, dajmy użytkownikowi możliwość odbioru i płatność za towar w wygodny dla niego sposób, zbudujmy zaufanie, pokażmy wszystkie koszty na stronie produktu.

Kampanie, które zaburzają konwersję

Koniecznie zwróćcie też uwagę jak często użytkownik trafia z reklam na produkty niedostępne, ale także takie o wydłużonym czasie dostawy. Niestety, ale tego typu kampanie bardzo mocno zaburzają konwersję, dlatego rozdzielcie je na osobne kanały, informujcie od razu o dłuższym czasie oczekiwania. Po prostu prowadźcie takie działania, które docierają do odpowiednio posegmentowanych grup docelowych. Innymi słowy: najpierw audyt kampanii marketingowych i procesu zakupowego, zmniejszenie barier, a dopiero na końcu sama optymalizacja najlepiej po odpowiednich testach.

Jak powinna wyglądać dobra konwersja?

Otóż konwersja w sprawnie działającym sklepie powinna wynosić od ok. 2% do 2,5%. Aby poprawić konwersje Twojego sklepu to:

- ustal źródła konwersji (SEO, SEM, porównywarki, RTB etc.), dopracuj lub usuń źródła nieprzynoszące korzyści
ogranicz wstępną rejestrację klienta do dwóch pól (email + hasło),

-skróć koszyk do maksymalnie dwóch etapów oraz usuń wszystkie informacje, które odciągają klienta od złożenia zamówienia (kategorie, wyszukiwarka etc.).

Jak wygląda cel konwersyjny sklepu?

Na pewno celem „konwersyjnym” sklepu powinno być więc zdobycie jak największej liczby konwersji przy utrzymaniu kosztu konwersji na akceptowalnym dla sklepu poziomie (koszt pozyskania klienta mniejszy od zysku z zamówienia). Zwykle źródła ruchu różnią się kosztem konwersji i średnią wartością zamówienia więc współczynnik konwersji nie jest kluczowym czynnikiem.

Zobacz również