• Lata doświadczeń w biznesie
img

Jak rozwija się polski e-handel?

Polacy o wiele aktywniej wykorzystują Internet nie tylko robiąc zakupy, ale także rozwijając biznes. Natomiast prawie 77% polskich e-konsumentów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych, najpopularniejsze z nich znajdują się w Chinach, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i w Niemczech. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący e-handlu w Internecie. Przeczytaj go koniecznie!

Czemu kupujemy w Internecie?

Zacznijmy od tego, że według badań 66% kupujących nie ma obaw kupując od sprzedawców z zagranicy. Ciągle też rośnie liczba osób, które nie tylko kupują, ale także zarabiają online: ponad 29% polskich respondentów potwierdziło, że otrzymali e-płatność za swoje produkty i usługi dostarczone online, a 35%, że sprzedało online produkty, których już nie używa. Zainteresowanie zakupami na zagranicznych rynkach idzie w parze z nowymi wartościami, którymi kierują się polscy e-konsumenci w trakcie zakupów. Teraz poszukiwanie najlepszych okazji cenowych nie jest już jedyną, najważniejszą wytyczną. Najczęstszym powodem zakupów polskich konsumentów w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech jest dostęp do produktów niedostępnych we własnym kraju (odpowiednio 27%, 21% i 21% respondentów), ale także lepsza jakość produktów, korzystny kurs walutowy, oraz większa różnorodność poszukiwanych produktów i usług.

Polscy konsumenci na zagranicznych rynkach

Decyzja o zakupie wybranych produktów może przyjść znacznie łatwiej ze względu na atrakcyjne oferty w Chinach, konsumenci kupujący na zagranicznych rynkach zwracają również uwagę na dodatkowe opcje ochrony kupujących, które umożliwiają robienie zakupów z dodatkową pewnością w przypadku nieprzewidzianych wypadków. Ponadto możliwość kupienia produktów objętych preferowaną metodą ochrony kupujących została wybrana przez 41% polskich konsumentów, jako czynnik, który mógłby ich dodatkowo skłonić do e-zakupów. Cyfrowa globalizacja handlu stała się faktem, a polscy konsumenci coraz lepiej rozumieją jest zalety. Już teraz niemal na każdym kroku możemy obserwować, że coraz chętniej, niemalże codziennie, sprawdzają oni możliwości atrakcyjnych cenowo zakupów z Chin, a do tego liczba konsumentów kupujących tam dalej rośnie. Musisz wiedzieć, że w 2015 roku było to 10 procent, a teraz jest już 36 procent polskich e-kupujących. Równocześnie, klienci biorący pod uwagę jakość i wyjątkowość poszukiwanych produktów, zwracają się w stronę takich zagranicznych rynków, jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone i Niemcy.

Zobacz również