• Lata doświadczeń w biznesie
img

Czemu serwisy płatności zyskują na znaczeniu?

Obecnie szybki transfer gotówki za pomocą serwisów płatności to nie tylko coraz częstsza metoda płacenia za zakupy w sieci, ale też rozwiązanie, którego oczekuje coraz więcej konsumentów. Teraz klienci potrzebują prostych i szybkich rozwiązań – wynika z raportu przygotowanego przez Gemiusa oraz e-Commerce Polska. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego, jak funkcjonują serwisy płatności internetowych. Przeczytaj go koniecznie!

Rośnie zainteresowanie Polaków nowoczesnymi formami płatności!

Zacznijmy od tego, że wyniki pokazują iż rośnie zainteresowanie Polaków nowoczesnymi formami płatności za zakupy w sieci. Pomimo że większość respondentów nadal reguluje należności przelewem bankowym (67 procent kupujących w sklepach internetowych oraz 76 procent na aukcjach) lub gotówką przy odbiorze (59 procent w e-sklepach oraz 52 procent na aukcjach), coraz więcej z nich stawia na serwisy takie jak: PayU, PayPal, DotPay czy Allpay. Natomiast płatności za pośrednictwem tego typu rozwiązań deklaruje 42% użytkowników e-sklepów oraz 50% aukcji internetowych.

Serwisy płatności - najlepsza forma płacenia!

Serwisy płatności są uznawane jako jedne z najlepszych opcji regulowania należności za zakupy online - to rozwiązanie za optymalne uznaje 26 procent klientów e-sklepów oraz 31 procent kupujących na aukcjach. Ponadto badanie pokazuje także, że powiększa się grono klientów, którzy płacą za towary czy usługi kupowane w sieci kartą kredytową lub wirtualną kartą do transakcji zdalnych tzw. e-kartą (28 procent klientów e-sklepów oraz 18 procent aukcji), w siedzibie sprzedającego (14 procent e-sklepów oraz 11 procent aukcji) lub regulują należności SMS-em (8 procent e-sklepów oraz 3 procent aukcji).
Na pewno rola nowoczesnych form płatności będzie rosła, czego odzwierciedleniem są deklaracje badanych. Okazuje się, że ankietowani coraz częściej wymieniają serwisy płatności jako jedne z najlepszych opcji regulowania należności za zakupy online, gdyż to rozwiązanie za optymalne uznaje 26 procent klientów e-sklepów oraz 31 procent kupujących na aukcjach. Otóż możliwość płatności za pośrednictwem nowoczesnych systemów to korzyść zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego.
Jednak pamiętajmy o ukrytych kosztach transakcji, którymi często obarczany jest klient. Są branże, w których produkt powstaje dopiero na zamówienie klienta i możliwość zapłacenia całej kwoty po odbiorze zamówienia będzie dla niego bardziej komfortowa, ale też korzystnie wpłynie na wizerunek sklepu.

Zobacz również