Informacje, że branża pralnicza dynamicznie się rozwija i jest w niej duży potencjał sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na inwestycje w tym właśnie obszarze. Jednak nie zawsze kończy się to sukcesem, bo konkurencja tu jest spora. Podpowiadamy, jakie pomysły warto przetestować, by osiągnąć sukces w dziedzinie profesjonalnego prania.
Pralnia może być znakomitym pomysłem na biznes. Analizy rynku pokazują, że w Polsce zapotrzebowania na profesjonalne pranie rośnie, a brakuje wystarczającej liczby punktów usługowych. Wszystko też wskazuje na to, że rynek będzie coraz większy. Jednak nie oznacza to, że każda pralnia z automatu odniesie sukces. Ważne jest wiele czynników. A najważniejszy – pomysł na biznes, bo od tego zależy, czy stworzysz spójną koncepcję, która przyciągnie klientów i sprawi, że to właśnie Twój punkt usługowy wybiorą.
1. Więcej niż standardowe usługi. Klasyka w każdej pralni to oczywiście pranie wodne i czyszczenie chemiczne. Jeśli dysponujemy dużym lokalem warto rozszerzyć ofertę na przykład o pranie dywanów i tapicerek czy pielęgnację odzieży skórzanej, bo to zwiększa liczbę potencjalnych klientów.
2. Nowoczesne technologie to podstawa sukcesu w tej branży. Dlaczego? Nie tylko gwarantują wysoką jakość prania, ale też pozwalają na daleko idące oszczędności w zakresie zużycia energii. Bardzo ważne jest też to, że nowoczesne urządzenia mają krótszy cykl prania, co zwiększa wydajność danego punktu usługowego, a to przekłada się na wyższe zyski.
3. Sektor premium. Duża grupą klientów zainteresowanych korzystaniem z usługi profesjonalnego prania są osoby zamożne. Oczkują one jednak wyjątkowo wysokiej jakości usług. Pralnia VIP to wiec strzał w dziesiątkę. Co musi oferować? Przede wszystkim wysokiej jakości usługi – to oczywistość. Nowoczesne technologie musza tez umożliwiać pielęgnacje wysokiej jakości odzieży z drogich i wymagających tkanin. Bardzo ważne w sektorze premium jest jednak zindywidualizowane podejście do klienta. Warto pamiętać, że dla tej grupy liczy się komfort i czas, a nie koszty. Dobrym pomysłem jest więc na przykład odbieranie prania od klienta przywożenie mu upranej odzieży.
4. Wejście w niszę. W każdej niemal branży można stawiać na usługi głównego nurtu, które docierają potencjalnie do dużej liczby osób, ale jest też duża konkurencja, lub można znaleźć nisze, gdzie grupa docelowa jest zdecydowanie mniejsza, ale konkurencja też lub w ogóle jej nie ma. Na czym polega nisza w branży pralniczej? Świetnym pomysłem jest skoncentrowanie się na współpracy B2B a nie na klientach indywidualnych. Warto wiedzieć, że na przykład szpitale coraz rzadziej mają swoje pralnie i raczej zlecają panie pościeli i odzieży medycznej na zewnątrz. Dobrym pomysłem jest inwestycja w sprzęt i technologie do prania odzieży specjalnej ratowniczej, co umożliwia współpracę na przykład z jednostką staży pożarnej czy z dużą fabryką.
5. Pralnia samoobsługowa to obecnie najgorętszy trend w branży pralniczej i jeśli szukasz pomysłu na inwestycję, warto się zainteresować właśnie otwarciem pralni samoobsługowej – klientów z pewnością nie zabraknie.
5 pomysłów na nowoczesną i dochodową pralnię