Rozważasz otwarcie swojej pralni? Nie jest to biznes łatwy, wymaga sporych inwestycji oraz rozeznania na rynku, jednak z pewnością w branży pralniczej można zarobić i odnieść duży sukces finansowy. Podpowiadamy, jak stworzyć pralnię, która odniesie sukces.
Nie musisz mieć dużego doświadczenia w branży pralniczej, żeby odnieść w niej sukces. Co więcej – pomijając firmy rodzinne z wieloletnią tradycją, większość właścicieli tego typu punktów usługowych zaczynała od zera, w praktyce ucząc się wszystkiego o tym rynku. Na szczęście nie jesteś zdany wyłącznie na siebie. Jeśli chcesz otworzyć swoją pralnię, warto skorzystać ze wsparcia doradców z firmy Sovrana. To firma, która wspiera przedsiębiorców na każdym etapie tworzenia pralni. Od napisania biznesplanu i znalezienia odpowiedniego lokalu, poprzez zaprojektowanie go i wyposażenie oraz skonstruowanie oferty i strategii promocyjnej. Sovrana wspiera też przy serwisie urządzeń pralniczych. Dzięki temu masz pewność, że otrzymasz wsparcie, jakiego potrzebujesz.
O czym musisz wiedzieć, jeśli chcesz otworzyć pralnię? Przede wszystkim musisz zrobić rozeznanie na rynku. Czy pralnia jest tu w ogóle potrzeba? Badania prowadzone w Polsce pokazują, że w naszym kraju ma szansę na sukces jedna pralnia na 10000 do 20000 mieszkańców. Oczywiście są wyjątki od tej reguły, ale warto sprawdzić, czy w okolicy nie ma zbyt silnej konkurencji.
Kolejna sprawa to znalezienie właściwego lokalu. Musi one nie tylko mieć odpowiednią powierzchnię i spełniać wymogi techniczne, ale też być tak zlokalizowany, by klienci do niego trafili. Jaka lokalizacja jest najkorzystniejsza? Na pewno dobrze prosperują pralnie w centrach i pasażach handlowych, jednak trzeba się liczyć z tym, że wynajem powierzchni w takich miejscach jest kosztowny. Dobrym pomysłem mogą być lokale usługowe na nowych osiedlach. Warto wiedzieć, że jeśli zarezerwujemy taki lokal wcześniej u developera mamy szansę na korzystne rabaty w cenie najmu. Oczywiście nie musimy nastawiać się na to, że klienci będą trafiali do naszej pralni, iż ulicy – lokal może być położony nieco na uboczu, jeśli tylko mamy pewność, że umiemy go wypromować tak, by klientów nie zabrakło.
Bardzo ważne jest też skonstruowani odpowiedniej oferty. Na pewno musi się w niej znaleźć klasyczne pranie wodne, bo tego klienci szukają. Kolejna usługa bazowa to czyszczenie chemiczne. W dobie pralek automatycznych do pralni najczęściej oddajemy te rzeczy, których nie możemy uprać sami w domu. Dotyczy to delikatnych tkanin takich jak jedwab czy wełna, odzieży wierzchniej, wyrobów ze skóry naturalnej. Jeśli mamy miejsce w lokalu warto też zainwestować w innowacyjną technologię wet cleaning, która jest nowoczesną alternatywą dla czyszczenia chemicznego. To zupełnie nowa jakość prania w kąpieli wodnej, dzięki czemu możemy w ten sposób czyścić rzeczy, które do tej pory można było poddawać tylko czyszczenie na sucho rozpuszczalnikami. W miarę możliwości warto też pomyśleć o usługach dodatkowych, takich jak renowacja wyrobów ze skóry czy czyszczenie dywanów i tapicerki. To usługi, które pomogą stworzyć przewagę nad konkurencją i przyciągną klientów.
Jak zorganizować pralnię, która odniesie sukces?