Dziś pralnie to już nie są ciasne pomieszczenia pełne dusznego zapachu proszku do prania i kłębów pary. I choć takie tradycyjne zakłady nadal istnieją w niektórych miejscach, branża pralnicza dynamicznie się rozwija. Dziś kluczem do odniesienia w niej sukcesu są innowacje. Jak skonstruować ofertę nowoczesnej pralni, by przyciągnąć klientów?
Przez pewien czas wydawało się, że powszechność, coraz wyższa jakość i relatywnie coraz niższe ceny pralek automatycznych spowodują regres w branży pralniczej. Coraz mniej osób decyduje się na przykład na pranie i maglowanie pościeli, kiedy można po prostu wrzucić ją do pralki w domu. Noszone na co dzień ubrania też możemy uprać w pralce automatycznej. Jednak jak to często w biznesie bywa, chwilowe spowolnienie okazało się dobrym impulsem do stymulowania innowacji. Dziś nowoczesne pralnie nie muszą bać się ekspansji pralek automatycznych, bo nie jest to dla nich konkurencja. Jednocześnie rozwojowi branży sprzyjają zmiany społeczne – coraz więcej osób jest skłonnych zapłacić za usługi, które ułatwiają im życie. Chętnie zlecamy sprzątanie, kupujemy catering dietetyczny, by nie gotować. Tego typu klienci wolą też oddać odzież do pralni niż uprać ją samodzielnie w domowej pralce.
Jednak dziś sukces odnoszą tylko nowoczesne pralnie. Jakie są trendy? Na jakie usługi stawiać? Oto kilka podpowiedzi,
Pranie wodne klasyczne wciąż jest popularne. Jest to tak zwana usługa bazowa, której klienci szukają i której po prostu nie może zabraknąć w Twojej pralni. Ważne, by postawić na nowoczesne pralnico – wirówki orz suszarki. Nowoczesny sprzęt nie tylko pierze skutecznie, ale też jest bardzo wydajny i energooszczędny. A to podwójny zysk – dla środowiska i dla finansów firmy.
Czyszczenie chemiczne to kolejna usługa bazowa. Czyszczeniu chemicznemu poddaje się na przykład odzież wierzchnią, wyroby ze skóry naturalnej licowej i zamszowej, jedwab, wełnę, delikatne koronki. Ważne, by zainwestować w nowoczesne agregaty chemiczne działające w obiegu zamkniętym W nowoczesnych urządzeniach możemy używać ekologicznych, biodegradowalnych rozpuszczalników. Czyszczą one bardzo skutecznie, a nie zanieczyszczają środowiska. Warto pamiętać, że ekologia jest dziś bardzo ważna dla konsumentów i stosowanie „zielonych technologii” może nam pomóc w stworzeniu marki naszej pralni i zyskaniu przewagi nad konkurencją.
Wet cleaning to innowacyjne systemy prania wodnego, które stanowią alternatywę dla czyszczenia chemicznego. Dzięki znakomitym programatorom oraz wyjątkowo precyzyjnemu dozowaniu detergentów można w kąpieli wodnej wyprać nawet najdelikatniejsze materiały, w tym wyroby skórzane. Dla wyrobów skórzanych polecany jest szczególnie system IBW, który pozwala nie tylko skutecznie wyczyścić skórę i usuwa nawet trudne, plamy, ale też rewelacyjnie nadaje się do jej odświeżania i farbowania. A to usługi, które cieszą się bardzo dużym powodzeniem wśród klientów.
Czyszczenie dywanów i tapicerek to usługa, którą warto mieć w swojej pralni, bo to są rzeczy, które trudno jest zrobić w domu, dlatego też mamy szansę na wielu zainteresowanych nią klientów.
Nowoczesna pralnia – jakie usługi powinny się w niej znaleźć?