Choć z pewnością korzystanie z usług pralni jest dziś zdecydowanie mniej popularne niż w czasach, gdy szczytem luksusu w domu była pralka Frania, nadal dobrze funkcjonująca pralnia to świetny pomysł na biznes. Podpowiadamy, na co zwracać uwagę, by stworzyć dochodową pralnię i przyciągnąć klientów.
Branża pralnicza wciąż jest branżą z dużym potencjałem biznesowym. Nie oznacza to jednak, że wystarczy po prostu otworzyć pralnię i klienci sami się znajdą. Specyfika tego sektora rynku wymaga starannie przemyślanej koncepcji biznesowej i dobrze zaprojektowanej oferty. Z tego względu dobrze jest skorzystać ze wsparcia profesjonalnych doradców z firmy Sovrana, którzy pomagają przedsiębiorcom na każdym etapie otwierania biznesu w branży pralniczej. O czym trzeba pamiętać, by stworzyć dobrze funkcjonującą pralnię?
Dobra lokalizacja
Przede wszystkim należy pamiętać, że zbyt gęsto położone punkty usługowe tego samego rodzaju nie są dobrym pomysłem. W tej branży przyjmuje się, że pralnia jest dochodowa, jeśli jeden punkt przypada na liczbę od dziesięciu do piętnastu tysięcy mieszkańców. Oznacza to, że na dużym osiedlu jedna – maksymalnie dwie pralnie mogą znaleźć klientów. Nieco inaczej wygląda to w przypadku pralni zlokalizowanych h w centrach handlowych – tam możemy liczyć nie tylko na klientów z bliskiej okolicy, ale też na osoby, które skorzystają z naszych usług przy okazji przyjazdu na zakupy, do restauracji czy do kina. Dlatego lokalizacja w centrum handlowym to dobry pomysł, choć trzeba pamiętać, że wynajem powierzchni w takich miejscach jest zdecydowanie droższy niż wynajem na przykład lokalu usługowego od spółdzielni mieszkaniowej. Dobrym pomysłem jest też otwarcie palni na nowym osiedlu, gdzie nie ma jeszcze wielu punktów usługowych, bo mamy szansę na szybkie zdobycie klientów.
Dobrze skonstruowana oferta
Jakie usługi powinna oferować pralnia? Absolutna podstawa to dziś klasyczne pranie oraz czyszczenie chemiczne. Szczególnie czyszczenie na sucho cieszy się duża popularnością, bo to coś, czego klienci nie są w stanie zrobić w domowej pralce- do pralni oddaje się więc odzież wierzchnią, w tym skórzaną, wełniane garnitury i kostiumy… Warto tez dostosować ofertę do specyfiki lokalnego rynku. Na przykład, jeśli w okolicy mieszka dużo osób starszych, dobrym pomysłem może być wprowadzenie odbioru i dostarczania prania do domu – jeśli tylko usługa ta nie będzie bardzo kosztowna, może być świetną okazją na pozyskanie klientów, którzy inaczej nie mieliby szans na skorzystanie z naszych usług. Warto też pamiętać, że seniorzy przyzwyczajeni są do profesjonalnego prania i maglowania pościeli, dlatego tradycyjny magiel może być dobrym pomysłem – natomiast w przypadku okolicy zamieszkiwanej przez młodych ludzi nie znajdziemy raczej popytu na taką ofertę. Młodzi klienci na pewno docenią natomiast biodegradowalne i ekologiczne detergenty a także pranie dla alergików – w specjalnych detergentach, które nie uczulają, są bezzapachowe.
Jeśli nastawiamy się na klientów młodszych, warto pamiętać, że zwracają oni uwagę na innowacyjne technologie, dlatego warto do oferty wprowadzić nowości, takie jak na przykład system wet cleaning, który stanowi ciekawą alternatywę dla klasycznego prania chemicznego.
Twoja pralnia – przepis na sukces w branży pralniczej