Możemy zaobserwować, że w dużych miastach otwiera się ostatnio sporo nowych palni, a te które funkcjonują od dawna nie mogą narzekać na brak klientów. Skąd to ożywienie na rynku pralniczym? Czy to oznacza, że otwarcie pralni jest obecnie dobrym pomysłem na biznes?
Jeszcze dziesięć lat temu wydawało się, że branża pralnicza jest w regresie. Coraz nowocześniejsze i relatywnie coraz tańsze palki automatyczne, w dodatku dostępne także dla słabiej zarabiających dzięki korzystnym systemom ratalnym sprawiały, że liczba klientów w pralniach spadała. Polacy przestali nosić odzież do prania. Od pewnego czasu widoczne jest jednak zdecydowane ożywienie, a liczba klientów rośnie. Z czego to wynika?
Powody tego ożywienia są dwa. Przede wszystkim jesteśmy generalnie społeczeństwem coraz zamożniejszym. A o oznacza, z rośnie liczba osób, które mogą pozwolić sobie na to, by zlecać różnym firmom rzeczy, które mogliby wprawdzie wykonać samodzielnie, jednak stać ich na to, by w ten sposób kupić sobie wolny czas i komfort. Stąd popularność indywidualnego cateringu dietetycznego, czy usługi sprzątania w prywatnych mieszkaniach. Stad też powrót do oddawania odzieży do prania. Szczególnie, że przecież ni chodzi tu o samo pranie – dzięki pralni oszczędzamy też czas niezbędny do wyprasowania odzieży. Drugim powodem rosnącego zainteresowania pralniami jest coraz większa mobilność i zmiana codziennych nawyków w młodym pokoleniu. Młodzi chętnie korzystają z różnych usług – zamiast kupować samochód wolą pojechać uberem lub miejskim rowerem, zamiast inwestować w drogą pralkę, wolą oddać rzeczy do pralni. Dzięki temu kolejne punkty usługowe cieszą się dużą popularnością.
Trzy powody, dla których pralnia to dobry pomysł na biznes
Rynek wciąż jeszcze nie jest nasycony. W związku z wcześniejszym regresem, w wielu miejscach nie mamy dostatecznej liczby punktów pralniczych. Oznacza to, że spore obszary rynku są niezagospodarowane.
Inwestycja w nowe technologie jest dużo łatwiejsza przy otwieraniu nowego punktu niż przy modernizacji już istniejącej pralni, dlatego zakładając firmę w branży pralniczej, masz szansę od razu zaoferować swoim klientom najwyższą jakość.
Nie musisz być znawcą rynku pralniczego. Możesz skorzystać z usług doradców, na przykład z firmy Sovrana, którzy pomogą ci na każdym etapie prac niezbędnych przy uruchamianiu własnej palni – pomogą ci skonstruować dobry biznesplan, wesprą przy szukaniu i wyposażaniu lokalu, a także zapewnia niezbędne szkolenia dla Ciebie i Twoich pracowników.
A może pralnia samoobsługowa?
Jeśli rozważasz otwarcie biznesu w branż y pralniczej, rozważ postawienie na pralnie samoobsługowe. Wciąż jeszcze są one uważane za nowość na polskim rynku, jednak zdobywają coraz większą popularność analitycy tego rynku wskazują, że to najdynamiczniej rozwijająca się część branży profesjonalnego prania. Aby otworzyć pralnię automatyczną możesz skorzystać z gotowego konceptu „pod klucz”, na przykład marki Speed Queen. Warto też podkreślić, że pralnie automatyczne nie wymagają poświęcania dużej ilości czasu na zarządzanie nimi ani zatrudniania personelu.
Czy otwarcie pralni to dobry sposób na biznes?