Otworzyć pralnię? Tak, to może być świetny pomysł na biznes. Pod warunkiem, że dobrze zaprojektujemy ofertę i zaproponujemy takie usługi, na które jest popyt. Oto kilka propozycji od firmy Sovrana.
Sovrana to firma, która od kilkunastu lat obecna jest na polskim rynku pralniczym i obecnie jest w tej branży zdecydowanym liderem. W portfolio firmy znajduje się wiele zaprojektowanych od zera pralni – eksperci tej matki doradzają przedsiębiorcom od etapu wymogów prawnych i znalezienia lokalu na pralnię, aż po jej wyposażenie, projekt usług i serwisowanie urządzeń. Sovrana zajmuje się też wdrażaniem innowacyjnych technologii i rozwiązań w branży pralniczej, między innymi nowoczesnego systemu wet cleaning czy pralni samoobsługowych. Dlatego warto poznać wskazówki ekspertów Sovrana dotyczące tego, na jakie usługi jest obecnie popyt i na co warto postawić, by odnieść sukces, otwierając pralnię.
Usługi w segmencie premium
Niewiele osób korzysta dziś regularnie z pralni, by prac cała swoją garderobę – nowoczesne pralki automatyczne stanowią tu mocną konkurencję. Jest jednak grupa najzamożniejszych klientów, którzy wolą oddać dbanie o swoją garderobę w ręce profesjonalistów. Dlatego pralnia w segmencie premium może być strzałem w dziesiątkę. Wymaga to oczywiście inwestycji w najnowocześniejszy sprzęt oraz szkolenie personelu tak, by było perfekcyjne czyszczenie i pielęgnacja wysokogatunkowej odzieży: wełna, kaszmir, jedwabie, droga bawełna, najlepszej klasy garnitury – jeśli umiemy o to zadbać, możemy liczyć na zamożnych klientów. To co sprawdza się w tym segmencie to usługa door – to – door, czyli odbieranie brudnej odzieży od klienta i dostarczanie mu do domu ubrań już czystych i wyprasowanych. Możemy to realizować na zamówienie lub w formie abonamentu, na przykład odbierać odzież do prania raz w tygodniu w określonym terminie.
Pralnie samoobsługowe
Pralnia samoobsługowa to nowość nap polskim rynku, ale wszystko wskazuje na to, że przyjmie się bardzo dobrze. Jest to wiec dobry moment, by zainwestować w tego rodzaju biznes – warto pamiętać o zasadzie, że kto wchodzi do gry, gdy jakiś trend dopiero się pojawia, ten na długo zachowuje wyjątkowo mocną pozycję na rynku. Pralnie samoobsługowe wymagają jednak dobrze przemyślanej lokalizacji. Gdzie znajdziemy grono odbiorców takiej usługi? Nowe osiedla nastawione na młode osoby, budynki z tak zwanymi mikroapartamentami – są one często wynajmowane, w lokalach nie ma pralek, dlatego pralnia samoobsługowa będzie odpowiedzią na potrzeby mieszkańców.
Usługi specjalistyczne
Otwierając pralnię, nie musimy nastawiać się jedynie na klientów indywidualnych. Jeśli wyspecjalizujemy się na przykład w czyszczeniu odzieży specjalistyczne, ratowniczej, możemy liczyć na udaną współpracę z jednostką straży pożarnej czy komendą policji. Warto też wiedzieć, że coraz więcej szpitali i placówek medycznych rezygnuje z posiadania własnej pralni iw budynku i zlecają pranie odzieży lekarzy oraz pościeli firmom zewnętrznym. Tego rodzaju kontrakt pozwala na przewidywalne i długofalowe dochody, co sprzyja stabilności finansowej przedsiębiorstwa.
Niszowe usługi – przepis na sukces w branży pralniczej